piątek, 15 stycznia 2021

Nienachalna reklama



Żyjemy w świecie przepełnionym reklamą. Agresywny marketing atakuje nas na każdym kroku, tak, że przestajemy powoli reagować na kierowane do nas reklamy.

Reklamodawcy zaczęli szukać więc innej drogi. Okazało się nią tak zwane lokowanie produktu (ang. Product placement). Taka reklama jest mniej nachalna i działa bardziej podświadomie. Wiele zależy od kreatywności marketingowców. Product placement to w najprostszym ujęciu umieszczenie jakiegoś produktu w programie telewizyjnym, serialu, gazecie, w sposób nienachalny, a jednak zauważalny. I tak na przykład aktorzy odgrywają rolę w taki sposób, aby dokładnie było widać, jakiej marki noża używają, jaką czytają gazetę, albo jakiej marki samochodem jadą. Nie czujemy, jakbyśmy oglądali reklamę, a jednak przekaz do nas trafia. Tak właśnie działa lokowanie produktu. Jest to reklama nieoczywista, ale skuteczna. Im bardziej kreatywna, tym lepsza. Stąd reklamodawcy prześcigają się w wymyślaniu coraz zmyślniejszych sposobów lokowania produktów w filmach, serialach i gazetach.

-------

Jak stworzyć reklamą internetową

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.