W tym momencie każda firma - i to bez żadnych wyjątków - powinna aktywnie promować się w Internecie. Wirtualna reklama stała się znacznie bardziej wartościowa nawet od tej telewizyjnej, ponieważ jest w stanie dotrzeć do większej grupy osób - dziś wiele osób rezygnuje z odbiorników telewizyjnych, podczas gdy każdy ma swojego smartfona i przynajmniej jednego laptopa. Jak jednak taką promocję można właściwie stworzyć? No i podstawowe pytanie - czy reklama internetowa musi być realizowana przez agencje marketingowe, czy może jednak warto się nią zająć samodzielnie?
To zależy od paru czynników. Przede wszystkim od tego, ile ma się czasu, jakie ma się umiejętności oraz jaką posiada się wiedzę na temat marketingu internetowego. Mimo wszystko w wielu sytuacjach warto spróbować wypromować biznes na własną rękę. Jest to oczywiście trudne, ale nie niewykonalne. Z tej opcji powinni skorzystać przede wszystkim początkujący przedsiębiorcy. Zazwyczaj to właśnie im brakuje funduszy na podjęcie stałej współpracy z prawdziwą agencją marketingową. Samodzielne promowanie biznesu powinno opierać się przede wszystkim na używaniu ogólnodostępnych mediów społecznościowych. Wiele reklam można zamieścić na nich zupełnie za darmo. Dobrym pomysłem będzie też założenie dodatkowego bloga i podpięcie go pod główną stronę firmy albo własny sklep internetowy.
Jeżeli natomiast firma, która chce się promować, działa na rynku już od dłuższego czasu, jej działania marketingowe muszą być znacznie bardziej przemyślane i doprecyzowane. W takim przypadku reklama w Internecie może, ale nie musi okazać się skuteczna. Aby zwiększyć szansę powodzenia całej kampanii, warto zlecić jej wykonanie dobrej agencji marketingowej. Ktoś, kto nie ma doświadczenia w marketingu, nigdy w życiu nie zajmie się nim tak dobrze jak osoby, które zajmują się nim codziennie przez kilka godzin i to od wielu lat. Współpraca z agencją reklamową nie musi być zresztą szczególnie kosztowna. Niektóre firmy pozwalają klientom płacić wyłącznie za osiągnięte efekty.
-------
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.